Bart Vervaet Optiek Axel | De opticien van Zeeuws-Vlaanderen!

Bezoek ons
Kerkdreef 11, Axel

Bel ons
0115 - 53 15 37

Vaak gegeven antwoorden

Hieronder vindt u een overzicht van de veel gestelde vragen en vaak gegeven antwoorden.

  • Wat zijn jullie openingstijden?
    Maandag: 13:00 - 18:30 Dinsdag - Vrijdag: 09:30 - 18:30 Zaterdag: 09:30 - 15:00 Open op afspraak Metingen op afspraak
  • Waar kan ik het beste parkeren (gratis)?
    Wij hebben een eigen parkeerterrein met meerdere plaatsen tegenover de ingang van onze winkel. Bezoekende klanten mogen daar gratis parkeren.
  • Kan ik bij jullie zonder afspraak naar binnen lopen om een kijkje te nemen?
    Natuurlijk, komt u gerust even binnen! De charme van het echte winkelen is dat u nog brillen of zonnebrillen kunt passen. U kunt dan zelf ervaren wat het best bij uw uitstraling past en of de pasvorm goed is. Bovendien krijgt u direct een goede indruk van wat de trends op dit moment zijn.
  • Moet ik een afspraak maken?
    Kom gerust binnen voor advies of voor het uitzoeken van een bril of zonnebril, u bent tijdens onze openingsuren altijd welkom. Er staat een heerlijk kopje koffie of thee voor u klaar! Wilt u een oogmeting laten doen en/of verzekerd zijn dat u direct wordt geholpen of heeft u specifieke wensen, dan raden wij u aan om van tevoren een afspraak te maken.
  • Hoe vaak moet ik mijn ogen laten testen?
    Wie zuinig is op zijn of haar ogen laat deze regelmatig controleren door een van onze opticiens. Draagt u al een bril, dan is het voldoende om uw ogen één keer in de twee jaar te laten testen. Heeft u zelf het idee dat uw sterkte is veranderd, dan kunt u natuurlijk altijd eerder langskomen voor een oogmeting. Bent u 45 jaar of ouder, dan adviseren wij u één keer per jaar langs te komen, zodat we ook uw uw oogdruk regelmatig kunnen controleren.
  • Kunnen jullie ook oogaandoeningen opsporen?
    Ja, dit kan. Wij screenen de ogen tevens op onder andere staar, glaucoom, leeftijdsgebonden macula degeneratie en droge ogen. Wanneer wij tijdens een oogmeting constateren dat er iets mis is met de gezondheid van uw ogen, dan zullen wij u via uw huisarts doorverwijzen naar de oogarts.
  • Hoelang duurt een oogmeting?
    Een oogmeting duurt in totaal ongeveer 25 minuten.
  • Is een oogmeting gratis?
    Voor de zorgvuldige meting en het advies brengen wij aan onze klanten niets in rekening. Koopt u bij ons dus een bril of contactlenzen, dan hoort de meting bij onze service. Mocht u echter de exacte waarden van de meting graag mee willen nemen naar huis, dan brengen we daar kosten voor in rekening.
  • Hebben jullie ook een webshop?
    Een nieuwe bril moet je passen, voelen en dan kun je direct zien of hij past bij je gewenste uitstraling. Voor persoonlijk, deskundig advies en het 'uiteindelijk' bestellen kun je daardoor beter langskomen bij onze winkel.
  • Welke oplossingen zijn er om scherp te kunnen zien op korte afstanden?
    Mensen beginnen vaak met het kopen van een goedkoop ‘half ‘brilletje bij de drogist of in het warenhuis. Deze ‘kant-en-klare’ leesbrillen hebben altijd dezelfde sterkte in beide glazen. Maar Je ogen kunnen ook een verschillende afwijking hebben (bijvoorbeeld het ene oog +1,25 en het andere oog +1,75). Het is daarom verstandig om een van onze opticiens opticien naar uw ogen te laten kijken. Deze kan dan een kijkoplossing voor alle afstanden op maat aanmeten, exact op uw beide ogen afgestemd. Daarnaast kunnen wij u ook informeren over de onzichtbare leesbril!
  • Wat gebeurt er met mijn ogen als ik ouder word?
    De ogen blijven het gedurende het leven veranderen. Onze ooglenzen zijn rond ons 20ste levensjaar het meest flexibel en helder. Maar helaas verandert dit in de loop van de jaren; rond ons 40ste levensjaar ervaren we dat onze ooglens minder flexibel wordt, waardoor we dichtbij minder scherp zien. Het snel scherp focussen van ver naar dichtbij en andersom wordt daardoor minder makkelijk. Dit proces zet zich door totdat we voor het comfortabel kijken op de kortere afstanden een bril nodig hebben. Dit wordt veroorzaakt omdat onze ogen niet meer optimaal kunnen scherp stellen d.m.v. het boller maken van de ooglenzen (accommoderen). Uw ogen gaan niet sneller achteruit of worden niet “lui” door het gebruik van een bril of lenzen. Onze ooglens veroudert en het gebruik van een bril ondersteunt uw ogen om weer comfortabel te kunnen zien op de kortere afstanden. Ook de gezondheid van uw ogen kan achteruit gaan. Wij controleren daarom niet alleen de sterkte, maar ook de conditie van uw ogen. Indien wij bijzonderheden constateren dan verwijzen wij u via uw huisarts naar de oogarts.
  • Kan ik mijn bril bij jullie grondig laten schoonmaken en/of laten afstellen?
    Jazeker, dat behoort bij onze complete service voor onze klanten. Service staat bij ons hoog in het vaandel en zorgt ervoor dat u met tevredenheid weer terugkomt. De pasvorm van uw bril kan iets veranderen door het regelmatig op- en afzetten van uw bril. U bent als klant altijd welkom voor een gratis brillenbeurt. Uw bril wordt grondig nagekeken en gereinigd in een speciaal ultrasonisch bad. Zichtbaar en onzichtbaar vuil wordt verwijderd. Daarna stellen we de bril opnieuw af, zodat deze weer als gegoten zit. Voor onze klanten is deze service gratis, maar moeten er onderdelen vervangen worden of heeft u de bril elders aangeschaft, dan brengen we daar in sommige gevallen geringe kosten voor in rekening.
  • Repareren jullie ook brillen en zonnebrillen?
    Ja, wij hebben een eigen atelier in de winkel en kunnen u in de meeste gevallen snel helpen.
  • Geven jullie garantie op de brillen en lenzen en wat houdt dit in?
    Uiteraard heeft u garantie op uw bril en lenzen. Er geldt 100% garantie in het eerste jaar (op fabricagefouten). Onder deze garantie vallen onder andere: • Gebreken door fabricage – of assemblagefouten. • Het loslaten van ontspiegelingen, coatingen of hardingslagen en fabricagefouten. • Het spontaan breken van de materialen of loslaten van solderingen. Kunt u niet wennen aan multifocale glazen dan kunnen deze binnen een aantal weken na de aankoopdatum worden omgeruild. Fabrieksgarantie rijkt in sommige gevallen niet ver genoeg. Wij willen graag met u een langdurige relatie opbouwen! Daarom vinden wij het belangrijk dat we samen tot een goede en passende oplossing komen.
  • Maken jullie gebruik van speciale apparatuur?
    Ja, wij gebruiken bijvoorbeeld een digitale spleetlamp. Hiermee kunnen wij foto’s van uw oog maken met 40x vergroting. Indien wij bijzonderheden zien, dan kunnen wij u de beelden op de computer laten zien. Wij maken gebruik van de Visioffice voor de juiste aanpassing van uw op maat gemaakte brillenglazen. Dit geavanceerde meetinstrument is ontwikkeld voor het opmeten van uw persoonlijke gegevens, zoals pupilafstand, hoornvliesafstand en doorbuiging van het montuur. Bij het aanmeten van die glazen wordt bijvoorbeeld rekening gehouden met het montuur (de afmetingen en de stand ten opzichte van het gezicht); uw kijkgedrag, gezichtsbouw en specifieke oogkenmerken. De zuil meet met een enorme nauwkeurigheid, waardoor u zeker weet dat het nieuw brillenglas optimaal bij u past. Dankzij de Visioffice technologie krijgt u een ongeëvenaard persoonlijk en nauwkeurig resultaat. Het is nu in veel gevallen mogelijk High Definition (HD) zicht te creëren, waarmee u scherper ziet dan ooit tevoren. In ons atelier slijpen wij uw brillenglazen nog zelf in het door u uitgezochte montuur. Daarvoor gebruiken wij de Mr Blue, de meest geavanceerde slijpautomaat. Hiermee kunnen wij de voor uw ogen op maat gemaakte brillenglazen met de hoogste nauwkeurigheid in het montuur slijpen. Onze medewerkers worden regelmatig bijgeschoold om met deze apparatuur de beste kijkoplossingen te maken.
  • Kunnen jullie ook mijn oogdruk meten?
    Ja, wij gebruiken apparatuur die met behulp van een pufje lucht tegen het oog de oogdruk meet.